Patthelyzet Győrben: üres kézzel érkezett a bértárgyalásra az Audi Hungaria

2024. március 21. 15:36
Újabb bértárgyalási fordulót rendeztek a győri Audi Hungariánál, ám a munkáltató ezúttal nem tett ajánlatot a szakszervezetnek. Az utóbbi szerint ez súlyos időveszteséget okoz, mert közeledik a jelenlegi bérmegállapodás végső határideje, ráadásul úgy érzik, az autógyártó vállalat képviselete nem is mutatott hajlandóságot a kompromisszumra.
Patthelyzet Győrben: üres kézzel érkezett a bértárgyalásra az Audi Hungaria
Újabb bértárgyalási fordulót rendeztek a győri Audi Hungariánál, és az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) beszámolója szerint ezúttal nem kaptak új ajánlatot. Az AHFSZ továbbra is a tárgyalásos megállapodásra törekszik, ám a megbeszélésen részt vevő szakszervezeti tagok úgy érzik, a munkáltató nem mutatott hajlandóságot a kompromisszumra, miközben sürget az idő, mert közeledik a jelenlegi bérmegállapodás végső határideje.
 
Patthelyzet alakult ki a győri Audi Hungaria és a szakszervezet között
A vállalat képviselői is érzik ezt, ezért hétfői tárgyalási időpontot javasoltak a folytatásra, amit a másik fél súlyos időveszteségként értékelt.
 
Az autógyártó még március 11-én ajánlott fel egy egyéves bérmegállapodást, amely alig több mint a felét tartalmazta az alapbéremelésnek (5,3 százalék), mint amennyit a szakszervezet kért, 2024. április 1-jétől. Emellett a kiegészítő bérelemek kapcsán is kisebb összegeket javasoltak a Audi-vezetők, ezért patthelyzet alakult ki. 
 
Ahogy azt Németh Kinga, az Audi Hungaria személyügyért és szervezetért felelős igazgatósági tagja a cég 2023-as pénzügyi eredményeinek bemutatásakor elmondta, az elbocsátás mint költségcsökkentési tényező nem merült fel náluk, és nincsenek is ilyen terveik, sőt harmadik országbeli munkavállalókat sem kívánnak alkalmazni. Inkább a transzformációban hisznek, abban, hogy új kompetenciákon és termékeken vagy szolgáltatásokon keresztül biztosítják a foglalkoztatást. 
 
A jelenlegi bérfejlesztési ütemet nem tudják fenntartani Győrben
Németh hangsúlyozta: a jelenlegi bérfejlesztési ütem azonban nem tartható fenn: „Konstruktívan dolgozunk azon, hogy minél előbb megállapodás szülessen.
 
Az elmúlt öt évben százszázalékos béremelést valósítottunk meg, de ezt az ütemet nem tudjuk tartani.
 
Arra kell törekednünk, hogy közép- és hosszú távon a termékeink Győrben maradjanak, és a foglalkoztatást biztosítani tudjuk. Megfelelő, elismerő bérezésre törekszünk.” 
 
A társaság tavalyi pénzügyi éve egyébként olyan jól sikerült, hogy a következő hónapokban rekordméretű bónuszt utal ki a dolgozóinak. Ennek értéke a fizetésük 1,8-szerese lesz.
 
forrás: vg.hu
 
 

Kapcsolódó cikkek

Durván megdrágul a fuvarozás: ezt mindenki meg fogja érezni

2023. március 01. 11:29
A közúti fuvarozók költségei 8-10 százalékkal emelkedhetnek az idén.
 
A magyar közúti fuvarozók költségeit mutató Közúti Fuvarozási Árindex (KFX) a 2022-es rekordemelkedés után 2023-ban az infláció alatt, 8,2-9,6 százalékkal növekedhet, kérdés azonban, hogy az idén ebből mennyit tudnak áthárítani a cégek – mondta Lajkó Ferenc, a Magyar Közgazdasági Társaság (MKT) logisztikai szakosztályának elnöke, a közgazdasági társaság online szakmai rendezvényén.
 

Érik a 2023-as garázsfrász: temérdek magyar tulaj ezzel nem számol, nagyon csúnyán ráfázhatnak

2023. augusztus 23. 11:16
2023-ra jócskán elszálltak a garázsárak, igaz a bérbeadási összegek számottevően nem változtak. Ezzel együtt is megérheti persze befektetési céllal garázst venni, majd kiadni, hiszen miközben Budapesten az átlagos bruttó bevételarányos hozam a garázsok esetén 4 százalék, addig a lakásoknál ez 3,1 százalék. Ráaádsul a bekerülési költség is jóval alacsonyabb, mint egy lakás esetében. Igen ám, de a garázs utáni adózás nem egyszerű dolog, sok buktatóval jár, és mondhatni a viszonylag alacsonyabb bevételhez képest rendkívül macerás dolog. Ezeket a tényezőket szedtük most össze a Pénzcentrumon.