Megkérdezték a magyar fiatalokat, milyen autót vennének – nem erre a válaszra számítottak

2024. április 26. 15:17
A klímaváltozással és az elektromos átállással ugyan tisztában vannak a Z generáció itthoni tagjai, az e-kocsikat mégis kevésbé preferálják, sőt az online vásárlást sem. Egy friss kutatásból az is kiderült, hogy még az sem érdekli őket, milyen márkájú autót vezetnek, mivel nekik is a legfontosabb az ár.
Megkérdezték a magyar fiatalokat, milyen autót vennének – nem erre a válaszra számítottak
Immár minden autógyártónak világos, hogy a Z generáció tagjai – az 1995 és 2009 között születettek – jelentik a jövőt a piacon – állapította meg a Porsche Hungaria Cupra és Seat márkákért felelős marketingmenedzsere, Horváth Judit a siófoki Digital-Media Hungaryn. A 350 fő bevonásával elvégzett kutatásuk során elsősorban a fiatalok autóvásárlási szokásaira voltak kíváncsiak. 
használt autó
Abban semmi meglepő nincs, hogy a budapesti tízen-huszonévesek nagyobb arányban szavaznak a tömegközlekedésre, míg a vidékiek inkább kocsiba ülnek, hogy A-ból B-be jussanak, és ugyanez a helyzet a jogosítványok esetében is: a fővárosi Z-sek is a lehető leghamarabb megszerzik a vezetői engedélyt, vidéki társaikkal ellentétben azonban nem ülnek egyből a volán mögé. 
 
A megkérdezett fiatalok
  • 60 százalékának van autója,
  • közülük mintegy háromnegyedének használt, ami legalább 15 éves. 
A felmérésből egyértelműen kiderül, ez a réteg sem engedheti meg magának, hogy új járművet vásároljon, noha harmadának vannak ilyen irányú tervei. 
 
A kutatást végzők előzetesen úgy gondolták, a Z generációnak fontos a márka, de a vizsgálat éppen az ellenkezőjét bizonyította be: 
  • a magyarokhoz hasonlóan ők is inkább árérzékenyek,
  • az, hogy milyen típusú járművet vezetnek, vezethetnének, nem prioritás számukra. 
Noha a klímaváltozással és az elektromos átállással tisztában vannak az ifjak, az elektromos kocsikat mégis kevésbé preferálják, sőt az online vásárlást sem: 71 százalékuknak igenis fontos, hogy élőben kipróbálja, leteszteltje a kiszemelt négykerekűt, mielőtt megvenné. 
Rekordközelben a magyar használtautó-piac
A magyar piac tehát még mindig inkább a személyes vételezést részesíti előnyben, az értékesítéseknek jelenleg elenyésző részét teszi ki az online felületen történő eladás itthon.
Az eladó autók népszerűségi listája hajtáslánconkénti bontásban
 
Ahogy az a Használtautó.hu adatbázisából is kiderül, hiába nőtt az e-autók iránti kereslet, de a magyaroknak továbbra is zömében benzines, illetve dízelkocsira telik, vagyis továbbra sincsenek összhangban a fogyasztói igényekkel és lehetőségekkel a belső égésű motorok tiltását célzó európai tervek.
 
forrás: vg.hu

Kapcsolódó cikkek

Gyógynövények az élelmiszeriparban

2023. május 15. 12:09
Hiszek a gyógynövények gyógyító erejében – jelentette ki dr. Nobilis Márton, az Agrárminisztérium élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkára a Gyógynövény Szövetség és Tanács szakmai napján május 13.-án, Budapesten.
 
Az államtitkár kiemelte, hogy 2010 óta a Gyógynövény Szövetség stratégiai partnere a kormánynak. A teljes szektort tekintve a becsült nettó kibocsátás 110-120 milliárd forint körül van. Ebből a termesztés és gyűjtés, valamint az ehhez kötődő elsődleges feldolgozás nettó árbevétele 30 milliárd forint, a többi a további feldolgozásból, a késztermék-előállításból és a kereskedelemből származik.
 

Eddig kidobtuk, pedig igazi kincs

2024. április 18. 14:04
Biológiailag lebomló csomagolás az élelmiszeriparban? Nem lehetetlen!
 
A rizsszemeket védő külső héj a teljes terméstömegnek mintegy 20-25 százalékát teszi ki, amelynek hasznosítására már több eljárást dolgoztak ki. Ezek közül különös érdeklődésre tarthat igényt a dél-koreai Kyungpook Nemzeti Egyetem munkatársai által kifejlesztett, teljesen új technológia.